فلسفه هنرهای رزمی

انسان همواره در پی غایت اموری است که آنها را می شناسد و یا انجام می دهد. در حیطه ی هنرهای رزمی نیز برخی هنر جویان این پرسش را مطرح می کنند که هدف از یاد گیری این گونه ورزش ها چیست و یا چرا واژه ی هنر بدان ها اطلاق می شود.

تای چی و چرخه تکامل

از منظر متون عرفانی، هستی در تعالی و حرکت دایم است. نیروهای درونی یک پارچگی و حرکت خود را بر کل هستی فرافکنی می کنند و از این رو، تصاویری ذهنی می سازند که بیش از هر چیز نمود درون شان است.

تای چی و چی کونگ

افرادی که  تای چی و چی کونگ را به صورت هنرهای مجزا و جداگانه تمرین می کنند به سرعت در می یابند که چی کونگ در لایه های متعددی از تای چی قرار گرفته است.

کیفیت حقیقی تای چی

تای چی چیست ؟ چگونه تای چی سلامتی را بهبود می بخشد ؟ مردم همیشه این سئوال را از من می پرسند. تعدادی به دلیل اینکه در پارک ها شاهد تمرین این گونه تمرینات توسط تعداد افراد کثیری می باشند و تعداد دیگری نیز به دلیل اینکه به سختی می توانند فواید حاصل از اینگونه حرکات نرم...

چرا تای چی؟

هر روز از گوشه و کنار جهان اخبار تازه ای از فواید تای چی بگوش میرسد. هراز چند گاهی نتایج تحقیقات یک گروه دانشگاهی یا پزشکی در نشریات یا سایت های معتبر پزشکی منتشر میشود که در آن فایده یا کاربرد جدیدی برای تای چی چوان مطرح شده است. درمان بیماریهای خاص یا صعب العلاج،...